7.2.13

hej igen & storhandling




























Nu har jag faktiskt börjat laga mat igen, så kanske ska återuppta mitt matbloggande?
Älskar dessa bilder från en storhandling jag hade nyligen( ja, detta är verkligen storhandling när man handlar mat till en person, utan att äga bil eller körkort). Himla typisk Matilda-mat, blandat med några spännande saker att testa. På bilden finns: äggvitor på flaska, keso, kvarg, yoghurt, kokosmjölk, ägg, shiratakinudlar, tartex på burk, bananer, frysta blåbär och hallon, kiwi, lime, avokado, cosmopolitan-sallad, körsbärstomater, naturella nötter, naturgodis, röd curry-pasta, sojabönor, kidneybönor, kikärtor och krossade tomater. 

Nytt för mig var äggvita på flaska, tartex, cosmopolitan-sallad och shiratakinudlarna. Äggvita på flaska är en helt fantastisk pryl som passar sjukt bra att blanda ner i smoothie eller gröt för att öka på proteinhalten lite. Tartex var nytt för mig (komiskt, är ju en sådan typisk veggopryl) men uppskattades sjukt mycket (speciellt då burken bara kostade 5:- pga kort datum). Cosmopolitan-salladen var grövre än vanlig sallad, men i annars ganska likt. Shiratakinudlarna tyckte jag inte särskilt mycket om, men tror de behöver ha mer sås och tillbehör än vad jag åt dem med. Slemmigt, dyrt och smaklöst, men absolut, säkert grymma om man inte vill få i sig mycket kalorier/kolhydrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar