23.10.12

kvargsmoothie och hembakat bröd

























Jag har officiellt blivit kvargbesatt, precis som "alla" andra. Herregud, vilken fantastisk grej. Smiter lätt upp och snor andraplatsen på min topplista över mejeriprodukter (keso ligger fortfarande kvar som svårslagen etta).

Frukosten fick då bestå av smoothie på kvarg, en banan, lite soyghurt samt ICA:s frysta bärmix (goji/havtorn/blåbär/björnbär/tranbär/röda vinbär) och toppat med linfrön, en bit hembakat bröd och svart kaffe.

Angående brödet, så fick för mig att ställa mig och baka vid 22-tiden igår kväll. Receptet är inspirerat av detta, men mina varianter blev med vetemjöl special och rågflingor istället för fullkorn. Hade inte heller farinsocker hemma så kastade i lite mindre än en tesked strösocker istället. Samt bytte ut yoghurt till soyghurt. Dom blev väl ingen smaksensation direkt, men det är ju något speciellt med bröd man bakat själv. Sen har jag nog i och för sig aldrig någonsin bakat matbröd förut (om man bortser från scones och matmuffins) så är ändå lite imponerad av mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar